OverCraft

Forum serwera OverCraft

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Chwilowo mamy problemy techniczne związane z mapą serwera. Przepraszamy za niedogodności.

Sieć serwera: OverCraft1 .
Hasło: 123

Parametry serwera:

Nazwa: OverCraft
Moby: off
Zwierzęta: on
Typ serwera: RPG
Miasta: OverTown
24/7: nie
Administracja: ProluXXX, Sebos777

#1 2011-07-30 20:41:51

 Arckhat

Użytkownik

Call me!
Skąd: Lubartów
Zarejestrowany: 2011-07-20
Posty: 35
Punktów :   
WWW

Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Notch o tworzeniu Endermanów i strachu.

Strach jest jednym z najłatwiejszych stanów emocjonalnych do wywołania u człowieka. Jednakże spowodowanie aby nie był denerwujący lub męczący dla gracza jest dość trudne. Notch uważa, że praca nad strachem w grach jest fascynująca.

Jednym z założeń twórców Minecrafta było to, że większość złych postaci czy wydarzeń na danym świecie, dzieje się blisko gracza. To dlatego creepery wybuchają tylko koło nas a ogień nie rozprzestrzenia się w nieskończoność. Nie należy karać za coś czego ktoś nie widzi i nie ma na to wpływu.

Notch zaczął pracę nad nowym mobem w zeszły weekend, ponieważ prace nad kodem miast szły bardzo powoli i zaczęło go to irytować. Postanowił, że będzie to kolejny, po skradającym się creeperze, straszny stwór. Tak wyglądał szkic nowego stworzenia: ciemny, ma długie i wąskie ramiona i nogi, porusza się bardzo wolno oraz będzie mógł podnosić klocki i przenosić je. Markus chciał, żebyśmy mogli zobaczyć Endermanów tylko z odległości i żeby budziły strach. Po testach jak się zachowują w grze, miało się wrażenie, że to zwykłe zombie. Mogły wyglądać przerażająco ale nie zachowywały się w ten sposób. Po zwiększeniu prędkości, gdy kierowały się do gracza, i zwiększeniu zadawanych obrażeń stały się bardziej wymagające i Notch zaczął je respektować, ale wciąż brakowało elementu strachu.

W tym momencie była potrzebna burza mózgów, co jest tak naprawdę przerażające? Okazuje się, że to co może się stać i możemy temu zapobiec jest straszniejsze, niż to co nieuniknione. Jeżeli można coś ominąć nie popełniając błędu, bardziej skupiamy się na naszych poczynaniach i może właśnie to sprawia, że czegoś się boimy. Tak jest też z creeperami. Jeżeli musimy, to staramy się je zabić tak aby nie wybuchły. Doskonale widać emocje graczy na ich własnych filmach, gdy w np. jaskini napotykają tego moba.

Biorąc te wnioski pod uwagę, Notch zmienił zachowanie Endermanów. Są one pasywne wobec nas, do momentu gdy popatrzymy na nie. To ma powodować strach. Możesz przypadkowo wpaść na te duże bestie (mają 3 metry wysokości) i patrzeć jak przenoszą bloki, ale gdy spojrzysz bezpośrednio na nie, zaatakują. Markus, pisząc ‘patrzyć na nie’, myśli o umieszczeniu naszego krzyżyka (‘celownika’) na szczycie ich głów. Można je mieć w polu widzenia na ekranie, ale kiedy będą w centrum, bum.

Po tych zmianach mieliśmy się już czego obawiać i musieliśmy uważać co robimy, ale to wciąż było za mało dla Notcha. Chciał aby Endermani stosowali pewną psychologiczną zagrywkę wobec graczy. Po kolejnej edycji kodu nie atakowali gracza od razu po spojrzeniu. Teraz najpierw zastygają w miejscu i odwracają się do nas. Tak długo jak będziemy się na nich patrzeć, tak długą nie będą się ruszać, niczym w pojedynku kto pierwszy mrugnie. Gdy tylko odwrócimy od nich wzrok zaczną szybko do nas biec.

Będą mogli również teleportować się. Jeżeli dystans pomiędzy nami a tymi mobami będzie zbyt duży aby nas mogli sięgnąć, będą mogli się teleportować mniej więcej raz na sekundę. Notch chce, aby po każdym użyciu tej umiejętności, Endermani pojawiali się w naszym polu widzenia, aby nie skołować graczy co do tego co się dzieje za naszymi plecami.

Kiedy będą atakować, będziesz wiedział, że to z twojej winy. Kiedy spojrzysz na nich, będziesz miał tyle czasu ile zechcesz aby pomyśleć jak sobie z nimi poradzić, ale będziesz wiedział, że szybko do ciebie doskoczą gdy tylko odwrócisz się.

Tak wygląda mechanika strachu według Notcha. Oby nie była zbyt straszna.

EDIT: Jeden gość pokazał jak zapewne będą wyglądały spotkania z Endermanem.

Link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=DIeQgwEJUms

Ostatnio edytowany przez Arckhat (2011-07-31 22:22:44)


Yeah! Siemaneczko człeki!

http://i.imgur.com/I4yFO.png

Offline

 

#2 2011-08-01 05:39:08

Chramar

Administrator

Skąd: ja się tu wziąłem?!
Zarejestrowany: 2011-07-18
Posty: 39
Punktów :   

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Dżizas! Notch dobrze zrobił tak pracujac nad strachem. One sa masakryczne! W tej chwili nie jest jeszcze widno a ja ogladalem film z komorki wiec efekt x2. Holy cow!

Offline

 

#3 2011-08-02 04:58:04

 DarkSlide

Użytkownik

Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2011-08-01
Posty: 9
Punktów :   

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Myslalem ze clippery sa straszne. Nie raz jak byles w kopalni a takie monstrum wychodzilo ci przed twarz to zawalu mozna bylo dostac!! Ale jedno pytanie, a mianowicie. Co sie stanie jezeli bedziemy sie na niego patrzyli i cofali? Nie powinien sie ruszyc . Bedzie to w sumie jakis sposob ucieczki przed nim.


'Bo są dwa rodzaje bólu:
Cierpienie fizyczne i cierpienie duchowe.
Cierpienie fizyczne się znosi.
Cierpienie duchowe się wybiera. "

Offline

 

#4 2011-08-02 09:10:01

 Arckhat

Użytkownik

Call me!
Skąd: Lubartów
Zarejestrowany: 2011-07-20
Posty: 35
Punktów :   
WWW

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Właśnie zapomniałem powiedzieć że to nie takie łatwe bo gdy się oddalisz idąc tyłem on i tak się do ciebie teleportuje i pamiętaj że w nocy pojawiają się także inne potwory i nie uda ci się tak chodzić do tyłu w nieskończoność bo zapewne natkniesz się zaraz na jakiegoś creepera albo zombiaka i on cię zdekoncentruje a Enderman to wykorzysta i zacznie cię atakować. A więc nie ma tak łatwo


Yeah! Siemaneczko człeki!

http://i.imgur.com/I4yFO.png

Offline

 

#5 2011-08-02 10:09:48

Chramar

Administrator

Skąd: ja się tu wziąłem?!
Zarejestrowany: 2011-07-18
Posty: 39
Punktów :   

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Ja jestem ciekawy jaki system obronny będą miały, jeżeli ciągle na nie patrząc podbiegniemy z mieczem...

Offline

 

#6 2011-08-02 10:32:43

 Arckhat

Użytkownik

Call me!
Skąd: Lubartów
Zarejestrowany: 2011-07-20
Posty: 35
Punktów :   
WWW

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Po prostu zaczną nas atakować


Yeah! Siemaneczko człeki!

http://i.imgur.com/I4yFO.png

Offline

 

#7 2011-08-02 19:21:11

 DarkSlide

Użytkownik

Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2011-08-01
Posty: 9
Punktów :   

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Haha no to pograne... z tego co widzialem maja nas na 2 hity wiec jedyne co mozemy zrobic to sie na nie nie patrzec


'Bo są dwa rodzaje bólu:
Cierpienie fizyczne i cierpienie duchowe.
Cierpienie fizyczne się znosi.
Cierpienie duchowe się wybiera. "

Offline

 

#8 2011-08-02 19:39:14

 Arckhat

Użytkownik

Call me!
Skąd: Lubartów
Zarejestrowany: 2011-07-20
Posty: 35
Punktów :   
WWW

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

Właśnie o to chodzi.... W czasie gdy będziesz się tak na nie patrzył to możesz wymyślić jakąś taktykę na przykład że zrobisz ścianę pomiędzy nim a sobą, albo zaczniesz do niego strzelać z łuku. Aaaa, i jeszcze Notch napisał że na Endermana najlepszą bronią będzie łuk ponieważ uciekając przed nim idąc tyłem możesz do niego strzelać. I mamy słaby punkt Endermana


Yeah! Siemaneczko człeki!

http://i.imgur.com/I4yFO.png

Offline

 

#9 2011-08-07 16:06:51

 mascked

Użytkownik

Call me!
Skąd: Włochy
Zarejestrowany: 2011-07-31
Posty: 14
Punktów :   
WWW

Re: Nowe stwory Endermany (element aktualizacji 1.8)

O no to będę musiał zdobyć dużo strzał . Czeba znaleść Monster Spawmer szkieletów , no to zaczynamy poszukiwania


http://img291.imageshack.us/img291/2294/56789.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fretki.pun.pl www.naruto5.pun.pl www.ze.pun.pl www.clannara.pun.pl www.supergra-bakugan.pun.pl